Jumaat, 21 Mac 2008

Siapa lupakan jasa? UMNO atau Rakyat?


Buat Arwah Ayahanda tercinta...jasamu tetap kuhargai.

Suatu ketika dahulu arwah ayahanda saya menggunakan mesin taip buruk untuk membantu anak-anak kampung mendapatkan biasiswa untuk meneruskan pengajian, suatu ketika dahulu arwah ayahanda saya menggunakan mesin taip buruk itu untuk mendapatkan peruntukan infrastruktur kepada penduduk kampung, suatu ketika dahulu arwah ayahanda saya pejuang kecil UMNO..membantu orang-orang kampung menyuarakan rintihan kepada pemerintah.

Saya dibesarkan bersama perjuangan kecil arwah ayahanda saya di dalam UMNO..saya mengenal ABC..123.. dibawah tajaan UMNO, saya juga tahu dan faham apa maksudnya lagu UMNO yang saya hafal sejak berumur 5 tahun lagi..kini tiada lagi mesin taip buruh arwah ayahanda, tiada juga lagi tadika UMNO, tidak ada langsung penghargaan kepada arwah ayahanda dan tidak ada lagi pengaruh UMNO dalam keluarga saya..siapa sebenarnya yang melupakan jasa? saya atau UMNO? Demi bangsa melayu yang diperjuangkan UMNO suatu ketika dahulu, saya ingin meneruskan agenda melayu untuk memperkasakan pewaris mutlak negara ini walaupun tanpa penghargaan mana-mana parti politik mahupun individu-individu penting dalam sistem politik Malaysia.


agenda-propaganda-minda

Tiada ulasan: